Ryssland - shopping

Jag har alltså varit iväg med ett gäng från skolan på en extremt härlig utbytesresa i St Petersburg under en hel vecka. Jag är definitivt nöjd att jag genomfört resan och jag har fått se mycket både häftiga och gripande saker, om än även en del mindre intressanta. Dock kan jag säga att det var skönt att komma hem till egna vanor och förhållanden igen. Vi har det väldigt bra här hemma. Trots att vi klagar över mycket finns värre saker att klaga över där. Så tänk på det - var tacksamma.

Tänkte börja berätta om min Rysslandsresa bit för bit. Först ut är shoppingen!

De flesta ställena vi var på hade ungefär samma priser som här hemma, i huvudsak beror det på att där nästan bara fanns internationella kedjor som H&M, New Yorker och TopShop. Men där fanns också internationella kedjor som vi saknar här i lilla Sverige. Souvernirshoppingen var däremot billig och med lite övertalningsförmåga blev både plånboken och prydnadshyllan glada.

I klädväg kom jag hem med några tröjor, ett par shorts och ännu en skinnjacka att fylla ut garderoben med. Efter förra helgens klädrensning finns det en hel del plats för nya saker, hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0