Ryssland - Familjen




Jag fick bo hos en väldigt mysig familj som skämde bort mig en hel del. En natt åkte vi till broarna och tog lite kort, det kändes häftigt. Broarna är väldigt kända i St Petarsburg och tydligen en vanlig ursäkt för att komma försent. De öppnas nämligen aldrig samtidigt, utan om den bron man ska över är uppe kan man åka en bit bort och över nästa. Så ungefär som att vi säger "bussen var sen" så kanske de skulle säga "bron var öppen, jag fick ta en omväg".

Trafiken däremot är kaos. Bensinen är hälften så dyr som här i Sverige och det märks. Många gasar och bromsar onödigt mycket och kommer det ett gupp är det inte konstigt om man nästan lyfter från sätet. För mig som nyss tagit körkort lade jag säkert märke till mer småsaker men jag kan lugnt säga att jag var glad att komma hem till vår kära svenska trafik, även fast inte vi heller är helt exceptionella..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0